Razvijanje veščin pri pouku geografije v srednjih šolah
Spoštovani!



Pred vami se nahaja anketa, ki predstavlja pomemben del mojega diplomskega dela, z naslovom Razvijanje geografskih veščin pri pouku geografije v srednjih šolah. Prosim vas za sodelovanje, saj mi boste tako pomagali priti so potrebnih ugotovitev. Anketa je anonimna. Rezultati bodo uporabljeni izključno v raziskovalne namene.



Za sodelovanje se vam iskreno zahvaljujem in vas lepo pozdravljam!



Milica Pavlovič



Anketa je sestavljena iz preglednic, v katerih so napisane trditve, ki so povezane z veščinami. V kolikor ni drugačnih navodil, vas prosimo, da pri vsaki trditvi podate ustrezno oceno, in sicer tako, da jo označite s kljukico. Pri vsaki trditvi lahko podate le eno oceno.



Reševanje ankete se zaključi s pritiskom na gumb Nadaljuj.



Prosimo, označite ustrezen odgovor!
1. Spol:
moški
ženski
 
2. Šola:
gimnazija
srednja poklicna šola
srednja strokovna šola
 
3. Letnik:
1.
2.
3.
4.
 
4. Komunikacijske veščine
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Geografska znanja znam izraziti v različnih oblikah (eseji, poročila, plakati, laboratorijska poročila itd.)          
b.) Znam prisluhniti učiteljem in sošolcem.          
c.) Sposoben/-na sem javnega nastopanja.          
d.) Znam sprejeti odgovornost in pokazati spoštovanje.          
e.) Sposoben/-na sem ustnega in pisnega argumentiranja, z upoštevanjem stališč drugih.          
 
5. Kartografske veščine, prostorska pismenost, grafične veščine, statistične veščine
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Znam umestiti dogodke, pojave in ljudi v družbo in prostor.          
b.) Znam sklepati na podlagi rastlinstva, živalstva, vodovja, podnebja, gospodarstva in prebivalstvenih razmer v družbi.          
c.) Znam samostojno uporabljati atlas, zemljevide, skice, globus itd.          
d.) Znam brati različne splošne in tematske tiskane in digitalne karte.          
e.) Znam narisati različne vrste preprostih zemljevidov.          
f.) Znam se orientirati na zemljevidu.          
g.) Znam se orientirati v naravi.          
h.) Vešče uporabljam različne grafične tehnike (grafikoni, kartogrami, klimogrami itd.)          
i.) Sposoben/-na sem kritičnega vrednotenja prostorske razmestitve pojavov in njihovih protislovij.          
j.) Znam uporabljati osnovne matematične in statistične operacije in metode pri reševanju geografskih nalog in v vsakdanjem življenju.          
 
6. Osebnostno-socialne veščine
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Razumem delovanje človeške družbe v okviru naravnih danosti.          
b.) Sem samostojen/-na in samozavesten/-na.          
c.) Upoštevam različne poglede in mnenja.          
d.) Sposoben/-na sem timskega dela (sodelovanja).          
e.) Sposoben/-na sem samovrednotenja.          
f.) Znam se sporazumevati v različnih družbenih razmerah v šoli in izven nje.          
g.) Zaupam v drugega in se znam vživeti v njegovo osebnost.          
h.) Znam ustrezno pokazati razočaranje in nesporazum.          
i.) Imam občutek za kulturne razlike in nimam predsodkov.          
j.) Znam se pogajati in sklepati kompromise.          
k.) Sem kritična osebnost.          
 
7. Raziskovalne veščine in veščine terenskega dela
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Sposoben/-na sem identificiranja geografskih vprašanj in področij ter imam učinkovit pristop k poizvedovanju.          
b.) Znam izbirati in zbrati kvantitativne in kvalitativne dokaze iz primarnih in sekundarnih virov.          
c.) Znam samostojno obdelati, analizirati in interpretirati podatke.          
d.) Znam ustrezno predstaviti svoje delo.          
e.) Znam oblikovati sklepe.          
f.) Znam vrednotiti.          
g.) Za raziskovanje uporabljam različne medije.          
h.) Znam povezovati geografska znanja s prakso.          
i.) Znam poiskati vzročno-posledične povezave med naravnimi in družbenimi procesi in pojavi v pokrajini.          
j.) Znam uporabiti geografska spoznanja v različnih situacijah.          
k.) Na terenu sam/-a opazim in prepoznam naravne in družbeno-geografske procese in pojave.          
l.) Znam skicirati pokrajino, naravne in družbeno-geografske procese in pojave v njej.          
m.) Znam uporabljati različne pripomočke (kompas, merilne inštrumente, karte itd.).          
n.) Znam kartirati.          
o.) Znam zbirati informacije z različnimi metodami (anketiranje, intervju, neposredno opazovanje, merjenje, fotografiranje, eksperiment itd.).          
 
8. Digitalne veščine, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT)
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Znam samostojno uporabljati različna učila in pripomočke (digitalne slike, satelitski posnetki, računalnik, splet itd.).          
b.) Znam samostojno uporabljati podatkovne baze na spletu (popis prebivalstva, podatki agencije za okolje, meteorološki podatki itd.).          
c.) Znam uporabljati geografski informacijski sistem (GIS).          
d.) Uporabljam GIS za reševanje konkretnih geografskih nalog.          
e.) Razumem delovanje GPS in znam uporabljati vsaj eno od tovrstnih naprav.          
f.) Znam predstaviti geografska znanja s pomočjo uporabe IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije).          
g.) Znam uporabljati osnovne računalniške programe (npr. Microsoft Office paket).          
h.) Znam uporabljati Google Earth.          
i.) Znam samostojno poiskati ustrezne elektronske vire informacij.          
j.) Imam pozitiven odnos do uporabe IKT pri samostojnem ali timskem delu.          
k.) Kritičen/-na sem do razpoložljivih informacij na spletu.          
 
9. Veščine za trajnostni razvoj in varstvo okolja, državljanske veščine
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Razumem prostor, njegove prvine, razvoj in omejitve.          
b.) Znam vrednotiti protislovja v okolju sodobnega sveta kot posledico razvoja prebivalstva in gospodarstva, ki ne upošteva prostorske omejitve materialne dejavnosti človeka.          
c.) Zavedam se nujnosti trajnostnega razvoja ter odgovornosti do ohranjanja fizičnih in bioloških razmer za prihodnje generacije.          
d.) Razumem probleme varstva geografskega okolja in pomen človeka kot preoblikovalca le-tega.          
e.) Zavedam se pomena rabe obnovljivih virov energije.          
f.) Zavedam se pomena ločevanja odpadkov in jih tudi sam/-a ustrezno ločujem.          
g.) Zavedam se smisla pripadnosti lokalni skupnosti, državi, EU, Evropi.          
h.) Upoštevam vrednote in zasebnost drugih.          
i.) Spoštujem in razumem različne narode in etnične skupnosti.          
j.) Znam komunicirati z javnimi ustanovami in organi (pri pridobivanju podatkov, urejanju dokumentacije itd.).          
k.) Imam kritičen odnos do informacij množičnih medijev.          
l.) Znam pokazati solidarnost in skupno reševati probleme.          
m.) Dojemam človekove pravice in enakost in se temu primerno tudi vedem.          
 
10. Spoznavne in podjetniške veščine
 zelo slaboslabozadovoljivodobrozelo dobro
a.) Spreten/-na sem pri posrednem in neposrednem opazovanju naravnih in družbenih dejavnikov, procesov in pojavov v pokrajini.          
b.) Znam uporabiti splošno znanje na konkretnem primeru.          
c.) Znam logično razmišljati.          
d.) Znam primerjati podatke in na podlagi tega priti do sklepov.          
e.) Vešč/-a sem pri posploševanju.          
f.) Znam geografsko razmišljati in se izražati z geografskimi termini.          
g.) Znam načrtovati dejavnosti, projekte itd.          
h.) Znam se organizirati na različnih področjih (učenje, timsko delo, terenske vaje ipd.).          
i.) Upoštevam napotke in jih tudi sam/-a znam dajati.          
j.) Znam izpeljati določene naloge.          
k.) Sem inovativen/-na.          
l.) Znam oceniti tveganje in ga po potrebi sprejeti.